poniedziałek, 5 września 2016

Jak zrobić pufę na szydełku?

Cześć!
Już jakiś czas podobały mi się szydełkowe pufy. Widziałam takie w wielu sklepach i zastanawiałam się nad ich kupnem, ale wizja wydania na nią około 200 złotych ani trochę mi się nie podobała. Dopiero ostatnio wymyśliłam, że przecież mogłabym zrobić taką sama, zaczęłam szukać produktów do niej i okazało się, że wcale nie wyszłoby to tak drogo. Na szydełku potrafię dziergać, także zamówiłam niezbędne produkty i postanowiłam zrealizować ten projekt. Oczywiście przeszukałam Internet w poszukiwaniu inspiracji, jak moje dzieło ma wyglądać, dobrałam kolor, który najbardziej mnie interesował, włożyłam w to trochę wysiłku - i jest! Moja własnoręcznie zrobiona pufa!

jak zrobić pufę


Czego potrzebujesz, by zrobić pufę na szydełku?


1. sznurek bawełniany - ja użyłam mniej więcej 350 metrów sznurka bawełnianego Mila w kolorze ecru, szerokość 5mm (pufa jak widać nie wyszła ani za wysoka, ani za niska)

2. wypełnienie - kulka silikonowa 1kg (Gdybym robiła jeszcze jedną pufę na pewno nie zdecyduję się na to, gdyż jest po prostu zbyt miękkie. Na podnóżek nadaje się idealnie, ale ciężko się na niej siedzi, nawet jeśli jest się przygotowanym na "niskie siedzenie". Następnym razem wypróbuję kulkę styropianową. Żałuję też że nie pokusiłam się o uszycie pokrowca na wypełnienie, gdyż przy większych "dziurach" w robótce kulka wyłazi nieestetycznie czego nie widać z daleka, ale przy dokładnych oględzinach już tak.)

3. szydełko numer 10 - producenci polecali do tej szerokości sznurka numer 12, ale nie było dostępne na stronie i zaryzykowałam. Mogę 10 polecić całkowicie - zwłaszcza, że teraz 12 już wypróbowałam do innej dzierganej roboty i naprawdę słabo się sprawdza. Jest o wiele zbyt duże i splot wychodzi bardzo szeroki (ale to też zależy, czy taki efekt lubicie).


jak zrobić pufę


Jak zrobić pufę na szydełku?


Wzorów w Internecie jest mnóstwo, można wybierać. Ja zrobiłam puf według tej instrukcji [klik], ale trochę zmodyfikowałam ją po swojemu. Zrobiłam to dokładnie w ten sposób:

Rząd 1. 12 oczek łańcuszka - zamknęłam to w koło
Rząd 2. w każdym oczku łańcuszka robiłam po dwa słupki - wyszło 24 oczka
Rząd 3. w co drugim oczku robiłam po dwa słupki - wyszło 36 oczek
Rząd 4. w co trzecim oczku robiłam po dwa słupki - wyszło 48 oczek
Rząd 5. w co czwartym oczku robiłam po dwa słupki - wyszło 60 oczek
Rząd 6. w co piątym oczku robiłam po dwa słupki - wyszło 72 oczka
Rząd 7. w co szóstym oczku robiłam po dwa słupki - wyszło 84 oczka
Rząd 8. w co siódmym oczku robiłam po dwa słupki - wyszło 96 oczek

Do tego momentu robiłam zgodnie z instrukcją, ale w tym momencie nie zrobiłam trzech rzędów po 96 słupków tylko 8 - o pięć rzędów więcej. Dzięki temu pufa jest wyższa. Mówiąc szczerze nie wyobrażam sobie jak bardzo niska byłaby, gdybym zrobiła ją na wysokość jedynie trzech rzędów.

Dół zrobiłam w następujący sposób: w każdym rzędzie zmniejszałam liczbę słupków łącząc dwa słupki w jeden. Robiłam to odwrotnie niż przy pierwszej połowie.
Można również wykorzystać inną metodę - wydziergać dół osobno i przyszyć do reszty.

jak zrobić pufę


Ile czasu zajmuje zrobienie takiej pufy?


W rzeczywistości to tylko wygląda na skomplikowane, ale zrobienie takiej pufy to nie jest nic trudnego - uwierzcie mi na słowo i spróbujcie! Zajęło mi to mniej niż 15 godzin a był to mój pierwszy taki projekt więc myślę, że wcale nie tak dużo. Koszt takiego pufa to około 100 złotych. W tej cenie mieści się sznurek bawełniany oraz wypełnienie silikonowe (również szydełko, jeśli go nie macie - tak jak ja). Oczywiście można ten przepis na pufę modyfikować - zrobić ją wyższą lub niższą, mniejszą. Taka mała pufka świetnie się sprawdzi jako ozdobna poduszka.

jak zrobić pufę

Diego już sobie pufę zaklepał :)
Moim zdaniem wyszło fantastycznie. Bardzo mi się podobają takie szydełkowe dodatki i już zaczęłam sobie robić koszyk  z resztki sznurka, który mi zastał. Dodaje to wiele uroku w pokoju. 
Do następnego wpisu!

Zobacz też:
Jak zrobić osłonkę na doniczkę na szydełku?

13 komentarzy:

  1. Ale ekstra zamawiam taka !!!❤️❤️

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialnie wygląda ta pufa :d (U nas od zawsze była pufa, a nie puf hihi :D)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas też ale tak jest podobno poprawnie gramatycznie :p

      Usuń
  3. Świetna rzecz! Też mam w planach, ale to pewnie jeszcze trochę potrwa :). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastycznie to wygląda :D Szkoda, że ja nie mam takich zdolności do szydełkowania, bo rzeczywiście ceny w sklepach powalają na kolana.

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialnie takie pufy wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda super! Bardzo fajny gadżet do wystroju pomieszczenia ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda genialnie :)! Zazdroszczę talentu dziergania na szydełku, ja próbowałam kiedyś, ale to nie dla mnie

    http://wazkowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Pufa genialna jest ale ten piesek - jaka cudowna minka.

    OdpowiedzUsuń