czwartek, 9 lutego 2017

Jak zrobić świeczniki ze słoików

Postanowiłam zrobić świeczniki ze słoików. Sporo ich nazbierałam, bo często jem jogurty z Biedronki - te w małych, szklanych słoikach. Bardzo mi się one podobały, więc zostawiałam je po zjedzeniu, myłam i myślałam, co mogłabym z nich zrobić. Bardzo lubię, kiedy w pokoju palą się małe tealighty - dodaje to klimatu, kiedy wieczorem się relaksuje. (No dobra, ostatnio nieczęsto się relaksuje ale w przyszłym tygodniu zamierzam to zmienić!)

Krok po kroku pokażę wam, jak zrobić świeczniki ze słoików po jogurtach z Biedronki.


Według mnie wyglądają naprawdę uroczo, podobają się wam?

jak zrobić świeczniki ze słoików

Co jest potrzebne, by zrobić takie świeczniki ze słoików:

:
jak zrobić świeczniki ze słoików


1. Jogurty w szklanych słoikach - można je kupić w Biedronce. Produkuje je firma Amorres i mój ulubiony smak to jeżynowy, ale dostępne są też inne. Są pakowane po dwie sztuki i taki zestaw to koszt około 2,50 zł. Także naprawdę niewielki! A przy okazji te jogurty są naprawdę smaczne.


jak zrobić świeczniki ze słoików

2. Koronka - ja użyłam białej i dosyć cienkiej. Za metr zapłaciłam mniej niż 2 złote i po zrobieniu świeczników zostało mi jej jeszcze (wykorzystam ją na pewno do zrobienia kolejnych, bo mam takie w planach), także te świeczniki można zrobić naprawdę tanio.


jak zrobić świeczniki ze słoików

3. Materiałowe róże - ja swoje kupiłam w pasmanterii, jakiś czas temu. Leżały w pudełku i czekały na swoją kolej. Można je również zamówić przez Internet, ale stacjonarnie zapłaciłam za nie 20 groszy za sztukę. Także w przypadku trzech świeczników - nie wyszło wiele.

jak zrobić świeczniki ze słoików

4. Nożyczki oraz klej - nożyczki przydadzą się do obcinania koronki a klej do przyklejania elementów do słoika. Ja używam kleju Magik - polecam go bo dobrze poradził sobie z przyklejeniem dodatków do szkła.

jak zrobić świeczniki ze słoików

Jak zrobić świeczniki ze słoików:


1. Po pierwsze musimy przygotować nasz słoik. Po zjedzeniu jogurtu umyłam i wysuszyłam go dokładnie.



jak zrobić świeczniki ze słoików

2. Kiedy nasz słoik jest już przygotowany, zaczynamy ozdabianie. Przygotowałam sobie koronki i róże, bo miałam w głowie pewną wizję tej ozdoby. Owinęłam koronkę wokół słoika i obcięłam tyle, ile było mi potrzebne a następnie wycisnęłam klej w miejscu, w którym chciałam, by była koronka. Myślałam nad tym czy nie rozsmarować kleju dookoła szyjki, ale mówiąc szczerze koronka bardzo dobrze się trzyma przy takiej ilości kleju, jakiej użyłam.

jak zrobić świeczniki ze słoików


jak zrobić świeczniki ze słoików

3. Następnym krokiem w naszym świeczniku jest przylepienie koronki. Trzyma się ona na Magiku naprawdę dobrze i nie sprawia problemów jej przyklejenie. 

jak zrobić świeczniki ze słoików

4. Ostatnim, co musimy zrobić to przykleić różę. Gotowe!

jak zrobić świeczniki ze słoików

Świeczniki moim zdaniem prezentują się naprawdę ładnie. Dokupiłam do nich różowe tealighty, kiedy ostatnio byłam w Kauflandzie - pachną ładnie, różanie. Bardzo ładnie komponują się z materiałowymi różami, których użyłam. 

jak zrobić świeczniki ze słoików

Z którym kolorem świeczki świecznik podoba wam się najbardziej? Mi właśnie coraz bardziej się podoba takie przejście jak ombre, chociaż włożyłam tealighty w różnych kolorach tylko na próbę - który będzie najbardziej mi odpowiadał. Chyba zostanie tak. Wyciągnęłam je również z osłonek - wolałam, żeby było widać ich kolor i chociaż pewnie nie będą się palić długo i wydajnie - to cieszą moje oko i to najważniejsze. Stoją na mojej toaletce, obok różowych hiacyntów, które już powoli przekwitają - chyba kupię kolejne, bo przyzwyczaiłam się do tego zapachu w moim pokoju. 
Lubicie dodatki do domu robione samemu? Robicie coś same, czy wolicie je kupić?

Zobacz też:
Jak zrobić osłonkę na doniczkę na szydełku?
Jak zrobić puf na szydełku?

24 komentarze:

  1. Bardzo fajny pomysł i śliczna inspiracja. Będę do Ciebie zaglądać, bo takie pomysły bardzo mi się podobają. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie Ci wyszły! Też lubię te jogurty, hah! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nawet wiem po których to jogurtach :) ale w sumie nie myślałam aby opakowania po nich tak fajnie wykorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świeczniki wyszły Ci fantastycznie :) Są dużo ładniejsze niż te sklepowe i zdecydowanie bardziej oryginalne ;) A tych jogurtów nigdy nie jadłam :P Muszę spróbować skoro takie pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ślicznie wyglądają te świeczniki, genialny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Środkowa wersja pasuje najlepiej według mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne:-)
    Masz talent:-)
    Ja tam wolę kupić bo ani czasu ani talentu nie mam do takich rzeczy :-(
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłaś śliczne świeczniki, ten w środku ma najładniejszego tealighta :-) Ja niestety nie robię takich ozdób, często się przeprowadzam i nie zawsze mam na to miejsce :-/ udanego weekendu:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne są! Muszę sobie takie zrobić :)
    Ps. Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow jakie cuda można samemu stworzyć ! Sama chętnie podziałam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. widziałam już gdzies takie i wyglada to super :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny pomysł! Też mam sporo tych szkiełek, więc może spróbuję podobnie je wykorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  13. Super pomysł, na pewno wprowadzę go w życie :*

    OdpowiedzUsuń
  14. Mamy całą masę tych słoiczków i też nam służą jako świeczniki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale śliczne. Bardzo fajny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pięknie wyglądają te świeczniki a co dopiero gdy zapali się je wieczorem, nadadzą dużego uroku i klimatu. Problem zawsze tylko z tym, gdy świeczka lub jakiś podgrzewacz zaczyna okopcać ścianki. Sama też robiłam własne takie http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-prosty-swiecznik-diy/ te z puszki, które trzeba podziurkować. Mam pytanie, może znacie może jakąś farbkę, która nie będzie odpryskiwała od ciepła?

    OdpowiedzUsuń
  17. Szczerze mówiąc nigdy mi jeszcze świeczka nie okopciła ścianek słoika :P A jeśli chodzi o farbki, może spróbuj akrylowych?

    OdpowiedzUsuń