wtorek, 7 marca 2017

Wiosenne dekoracje DIY

Dzisiaj przygotowałam dla was kilka pomysłów i inspiracji na wiosenne dekoracje DIY do pokoju lub mieszkania. Za oknem już całkiem ładnie, dlatego postanowiłam zaprosić wiosnę również do swojego pokoju, do czego zachęcam również was! Na tę okazję przygotowałam cztery szybkie w realizacji dekoracje DIY, które ożywią waszą przestrzeń.

wiosenne dekoracje diy

Wiosenne doniczki DIY


Czego potrzebujesz, by zrobić wiosenną doniczkę DIY?


1. Biała doniczka - moja jest po kwiatku, który kupiłam w tamtym roku, ale podobne widziałam w Kauflandzie za parę złotych.
2. Farbki akrylowe - do zrobienia doniczki użyłam różowej i białej wymieszanych ze sobą, by uzyskać jasny róż.
3. Patyczek do uszu - aby zrobić kropki.
4. Talerzyk papierowy - do mieszania farbek akrylowych.
5. Linijka oraz ołówek - aby zaznaczyć, gdzie mają być kropki.

Jak zrobić wiosenną doniczkę - krok po kroku:


wiosenna doniczka diy

1. Na białej doniczce ołówkiem zaznaczam miejsca, w których mają być kropki. Do pomocy używam linijki. Moja doniczka ma 9 cm. wysokości. Pierwszą linię kropek (linię z trzema kropkami) zrobiłam w następujący sposób: 
- pierwszą kropkę zaznaczyłam 1,5 cm od góry,
- ostatnią kropkę zaznaczyłam 1,5 cm od dołu,
- środkową kropkę zrobiłam na środku, pomiędzy nimi: czyli w odległości 3 cm od środka obu kropek.
Druga linia kropek była łatwiejsza - obie kropki zrobiłam pomiędzy wcześniejszymi, tylko w pewnym odstępie. Długość tego odstępu wyznaczała u mnie szerokość linijki.


wiosenna doniczka diy

2. Na papierowym talerzyku mieszam patyczkiem do uszu dużą ilość białej farby z mniejszą ilością różowej - dodawałam oba kolory do momentu, w którym spodobał mi się kolor, który uzyskałam. 


wiosenna doniczka diy


3. Patyczek do uszu maczam w uzyskanej farbie i robiłam nim kropki w wyznaczonych wcześniej miejscach. Aby uzyskać bardziej wyrazisty kolor, kiedy farbka wyschła powtórzyłam tę czynność. Gotowe!
Jeśli podoba ci się moja doniczka to zapraszam do zobaczenia innego mojego wpisu, w którym pokazuję jak zrobić osłonkę na doniczkę.


Wiosenne świeczniki DIY


Czego potrzebujesz by zrobić wiosenne świeczniki DIY?


1. Szklanki - ja użyłam takie, które zostały mi po wypalonych świecach - nareszcie znalazłam sposób, by je wykorzystać. Nadadzą się również do tego celu słoiki.
2. Farbki akrylowe - ja wybrałam białą, turkusową i różową. Oba kolory mieszałam z dużą ilością białej farby, by uzyskać ładny, pastelowy odcień.
3. Gąbki do malowania - dzięki nim można uzyskać bardzo dobre krycie już po pierwszej warstwie.
4. Taśma klejąca - najlepsza jest taka, która słabo trzyma.

Jak krok po kroku wykonać wiosenne świeczniki DIY?


wiosenne świeczniki diy

wiosenne świeczniki diy

1. Całą szklankę maluję białą farbą akrylową. W tym celu używam gąbeczek do malowania - dzięki temu uzyskać możemy lepsze krycie. Czekam aż farba wyschnie.

wiosenne świeczniki diy

2. Oklejam szklankę paskami taśmy klejącej, by linie pasków były proste i dopracowane.

wiosenne świeczniki diy

3. Mieszam białą farbę z małą ilością farby różowej, by uzyskać delikatny odcień różu (w wersji miętowej robię to samo z kolorem turkusowym). Następnie maluję gąbką na szklance. Zanim farba wyschnie odklejam taśmę klejącą. Gotowe!

wiosenne świeczniki diy

wiosenne świeczniki diy

wiosenne świeczniki diy

Jeżeli podoba ci się ten pomysł, zobacz również moje świeczniki ze słoików.

Wiosenny słoik na pędzle DIY


Czego potrzebujesz, by zrobić wiosenny słoik na pędzle do makijażu?


1. Słoik - ja użyłam słoika po sałatce. Ważne, by słoik był dość wysoki - oceńcie same, jakiej wysokości potrzebują wasze pędzle
2. Farby akrylowe - ja użyłam białej oraz turkusowej, którą wymieszałam z dużą ilością białej, by otrzymać miętowy.
3. Gąbki do malowania - dzięki nim uzyskamy lepsze krycie.
4. Wstążkę - wybrałam turkusową, która bardzo ładnie komponowała się z użytą farbą.
5. Taśma klejąca - by zrobić równe paski, dobrze żeby taśma nie była mocna.
6. Klej i nożyczki - przydadzą się by przykleić wstążkę do słoika i wyregulować jej długość.

Robimy wiosenny słoik na pędzle do makijażu - krok po kroku:


słoik na pędzle diy

1. Wybrany słoik dobrze myję i zdzieram z niego etykietę. Nie chcę, by został na nim klej, bo da to brzydki efekt po pomalowaniu.

słoik na pędzle diy

słoik na pędzle diy

2. Umyty i wysuszony słoik maluję białą farbą za pomocą gąbki. Czekam aż pierwsza warstwa wyschnie a następnie powtarzam malowanie - słoik powinien być jednolicie biały.

słoik na pędzle diy

3. Kiedy biała farba całkowicie wyschnie naklejam na niego paski z taśmy klejącej. Najlepsza jest taka jak na zdjęciu - bardzo łatwo ją odlepić - przez to nie zdziera farby. 

słoik na pędzle diy

4. Na papierowym talerzyku mieszam białą i turkusową farbę, gdyż chcę uzyskać miętowy kolor. Na obklejonym paskami słoiku maluję uzyskaną farbą a następnie ostrożnie odklejam paski taśmy.

słoik na pędzle diy

5. Jak widać paski nie zawsze wychodzą idealnie - trzeba dokładnie docisnąć, by wyszły perfekcyjne. Ale jest na to rada - należy po wyschnięciu miętowej farby zamalować niechciane plamy białą farbą.

słoik na pędzle diy

6. Następnym krokiem jest przymocowanie wstążki, by zakryć górę słoika. Do tego celu użyłam kleju Magik, dzięki temu mam pewność, że będzie się dobrze trzymało. Klejem smaruję górę słoika a następnie przylepiam na to wstążkę delikatnie dociskając, by klej nie przemoczył wstążki. Gotowe!

słoik na pędzle diy

 Wiosenne pudełko DIY


Czego potrzebujesz by zrobić wiosenne pudełko DIY?


1. Pudełko kartonowe - mi zostało jedno, które kupiłam w zestawie w empiku, leżało u mnie już długo i wreszcie nadeszła jego pora.
2. Farby akrylowe - w moim przypadku biała oraz różowa.
3. Taśma klejąca - taka, która nie jest mocna.
4. Gąbka do malowania - nada się nawet taka kuchenna.

Jak zrobić pudełko na drobiazgi DIY?


wiosenne pudełko diy

1. Całe pudełko pokrywam białą farbą i czekam aż wyschnie. Dół pudełka ponownie maluję białą farbą - robię drugą warstwę by kolor był jednolity. Czekam do całkowitego wyschnięcia.

wiosenne pudełko diy

2. Dużą ilość białej farby mieszam z różową - kiedy uzyskany kolor mnie satysfakcjonuje pokrywam nim całą pokrywkę.

wiosenne pudełko diy

wiosenne pudełko diy

wiosenne pudełko diy

3. Na pudełko naklejam pasy taśmy: dbam o to, by były od siebie w równych odstępach. Dobrze dociskam taśmę, by przylegała do powierzchni pudełka. Następnie maluję różową farbą przestrzenie między taśmą. Po pomalowaniu odklejam paski. Czekam do wyschnięcia. Gotowe!

wiosenne pudełko diy

wiosenne pudełko diy

Jeśli podoba ci się to pudełko, koniecznie zobacz moje pudełko ślubne.

wiosenne dekoracje diy

wiosenne dekoracje diy

Ja postanowiłam dodać do mojego pokoju trochę nowych dekoracji, żeby było milej. Jak widzicie do doniczki wsadziłam już różę, która tak mi się spodobała, że nie mogłam przejść koło niej obojętnie, ma piękny kolor. Jak podobają wam się moje dekoracje? Czy wy też dekorujecie swoje mieszkania na wiosnę?

Zobacz też:
Jak zrobić puf na szydełku?

33 komentarze:

  1. Jak zwykle piękne i bardzo pomysłowe dekoracje. Szkoda, że u mnie brak talentu. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie słoiczki i doniczki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Te paseczkowe zdobienia są super :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Te paseczkowe zdobienia są super :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejku świetne DIY :)
    Szkoda, że mam tak mało czasu :(

    OdpowiedzUsuń
  6. ja nie dekoruję bo czasu mam mało niestety

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne pomysły jak i ich realizacja :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Podoba mi się ;) lubię takie plastyczne zabawy to relaksuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne pomysły :)
    Jak ja dawno nie ozdabiałam słoiczków, ciągle pracuje na drewnie... :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne! Na pewno wypróbuję i zrobię sobie słoiczek do przechowywania swoich pędzli. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyczarowałaś prawdziwe piękności :-)Wesołego dnia Kobiet ;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ślicznie wyszło. Wszystko mi się podoba, aż zaczęłam mieć ochotę na zrobienie czegoś podobnego :) Farby są :) Tylko czasu ciągle mało :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne rzeczy zrobiłaś. Bardzo pomysłowe:D

    OdpowiedzUsuń
  14. Doowym sposobem mozna przygotować wiele rzeczy tym samym opszczedzając pieniądze

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnie to wygląda, zwłaszcza pudełko :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajne pomysły. Widać,że wiosna się zbliża bo zaczynają się na blogach różne wiosnenne inspiracje. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Genialnie wyglądają te doniczki! :)

    Pozdrawiam,
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  18. Gratuluję pomysłu i wykonania. Śliczne.

    OdpowiedzUsuń
  19. Muszę zrobić świeczniki i doniczki <3 Super pomysły kochana na pewno wykorzystam ! <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo fajnie wyglądają te pasy :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Podziwiam!! Ja mam dwie lewe ręcę jesli chodzi o zdolności manualne :D

    Pozdrawiam :D
    Jagoda z mrsblueberry3.blogspot.com :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Prześlicznie Ci wychodzą metamorfozy przedmiotów, jest prosto, elegancko a przede wszystkim łatwo i nie trzeba dużo inwestować w materiały a można wyczarować takie cudeńka. Super, Kochana, gratuluję pomysłu i wykonania.
    Dziękuję za wizytę u mnie i pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetnie Ci to wyszło, masz prawdziwy talent! Uwielbiam diy :>
    Doniczka w kropeczki i pudełko zdecydowanie wygrało <3

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajnie to wszystko wygląda, tak lekko i wiosennie!;) Mi najbardziej spodobała się doniczka w kropki i te świeczniki;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny pomysł, uwielbiam takie pastelowe dodatki:)

    OdpowiedzUsuń
  26. ale kolorowe szaleństwo! :D super post :D
    uwielbiam takie DIY! :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Podobają mi się świeczniki. Przydałyby mi się takie :) Gratuluję pomysłowości. Super pomysły :)

    http://niepoprawnymakijaz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń