sobota, 25 marca 2017

Zrób sobie jajka na Wielkanoc! DIY

Cześć!
Zbliża się Wielkanoc i dlatego mam dla was kilka pomysłów na to, by w łatwy sposób zrobić kolorowe pisanki. Jeszcze w tamtym roku używałam do tego zwykłych wydmuszek - ale będę z wami szczera - nigdy mi się nie udało zrobić dobrej wydmuszki. Bardzo często jajko pękało mi albo podczas robienia małych dziurek, albo podczas dmuchania wydmuchiwałam połowę skorupki. Ale z pomocą przychodzą nam jajka styropianowe, które są tanie, łatwo dostępne i przede wszystkim - na pewno ich nie zepsujemy!

Styropianowe jajka wielkanocne



Czego potrzebujemy, by wykonać styropianowe pisanki:



Przygotowałam dla was 3 łatwe i szybkie projekty, które każda z was z łatwością wykona. Także zaopatrzmy się w potrzebne rzeczy i do dzieła!

1. Ozdabianie jajka cekinami.


To zdobienie jest zdecydowanie moim ulubionym. W dodatku kolory cekinów, na które się zdecydowałam bardzo mi się podobają i wydaje mi się, że są bardzo wiosenne. 

Co nam się przyda:



1. Jajko styropianowe - ja pierwotnie chciałam wersję trochę mniejszą, jednak zbyt późno się zorientowałam i w pobliskim sklepie były już tylko takie duże. 
2. Cekiny - zdecydowałam się na trochę nietypowe - bo pastelowe i w kształcie kwiatów. Ale dzięki temu wydają mi się bardziej wiosenne.
3. Szpilki - do tej metody najlepiej nadadzą się takie o połowę krótsze od standardowych. Zapytajcie o to w sklepie papierniczym a w razie czego takie o normalnej długości również będą dobre.
4. Patyczki do szaszłyków
5. Wstążka
6. Nożyczki

Jak ozdobić wielkanocne jajo cekinami:


1. Na początku przytwierdzam szpilkami pierwszy rząd cekinów mniej więcej na środku jajka. 

2. Następnie dokładam kolejne rzędy cekinów. Kontynuuje przypinanie ich dookoła, do momentu w którym całe jajo jest nimi pokryte.



3. Kiedy całe moje jajo jest pokryte cekinami, wtedy na jego dolnej części wbijam patyczek od szaszłyka - dociskam go mocno do środka, by ozdoba była stabilna.

4. Pod ozdobionym jajkiem zawiązuje kokardkę ze wstążki i docinam, jeśli wstążka jest zbyt długa. Gotowe!


2. Ozdabianie jajka muliną.


W ten sposób w tamtym roku ozdabiałam wydmuszki, ale takie styropianowe jajko jest o wiele wygodniejsze w pracy. Przede wszystkim nie trzeba być takim delikatnym.

Co nam się przyda:



1. Jajko styropianowe
2. Mulina w różnych kolorach - wydawało mi się, że będę potrzebowała aż 4 motków, ale w końcu zużyłam tylko 3, dlatego nie sugerujcie się, że na zdjęciu są 4. A moje jajko jest naprawdę duże, także 3 na pewno wystarczą.
3. Wykałaczki do szaszłyków
4. Klej
5. Wstążka
6. Nożyczki


Jak ozdobić wielkanocne jajko muliną:



1. Na początku smaruję górę jajka klejem - ja używam Magika. Możecie użyć do tego celu pędzelka, ale ja robiłam to po prostu palcem. Później nawijam mulinę dookoła mojej pisanki.


2. Co jakiś czas dodaję kleju, by dobrze się przyklejało i owijam muliną jajko.


3. Kiedy skończy mi się jeden kolor muliny po prostu przechodzę do następnego. Ale myślę, że równie ładnie wyglądałoby to w jednym kolorze - już kiedyś tak robiłam. 


4. Chciałam by moje ozdobione jajko na górze miało najjaśniejszy kolor a na spodzie najciemniejszy.


5. Na końcu wbijam patyk do szaszłyka w środek styropianowego jajka. Pod nim zawiązuję kokardę dla ozdoby. Gotowe!

3. Malowanie jaja farbkami akrylowymi.

Ta forma ozdabiania jajka jest najłatwiejsza i najszybsza. Tak naprawdę najwięcej czasu zajmuje tutaj schnięcie farbki na jajku.

Co nam się przyda:



1. Jajko styropianowe 
2. Farbki akrylowe - wybrałam białą i turkusową, bo chciałam uzyskać jasny, pastelowy kolor. 
3. Wykałaczki do szaszłyków
4. Wstążka
5. Gąbeczka do malowania - ja mam taką do tapowania, ale możecie również to robić pędzlem (chociaż nie uzyskacie tak dobrego krycia po jednej warstwie) albo zwykłą gąbką.
6. Nożyczki
Dodatkowo: 
7. Cekiny
8. Szpilki

Jak pomalować jajko farbkami akrylowymi:



1. Mieszam farbkę białą i turkusową, by uzyskać kolor pastelowy. Jeśli macie farbę w takim kolorze, jaki wam odpowiada to możecie pominąć ten krok. Następnie gąbeczką naniosłam farbę. Gdy pisanka jest już sucha, można pomalować ją jeszcze raz dla lepszego krycia.


2. Kiedy moja pisanka wyschła postanowiłam ją jeszcze czymś ozdobić, bo wydawała mi się pusta. Zostało mi sporo białych cekinów-kwiatków, dlatego przyczepiłam je za pomocą szpilki w równych odstępach od siebie.


3. Na końcu wbijamy patyk do szaszłyków w środek naszego styropianowego jajka i zawiązujemy kokardkę. Gotowe!

Oto wszystkie wielkanocne jaja, które zrobiłam:

Jak wam się podobają? Które najbardziej wpadło wam w oko? Ozdabiacie jajka na Wielkanoc? Korzystacie ze zwykłych jajek czy wolicie używać styropianowych? 

Zobacz też:
Wiosenne DIY
Ozdabiamy teczkę - DIY

33 komentarze:

  1. Za każdym razem jestem pod większym wrażeniem :D Ja i moje dwie lewe ręce względem zdolności manualnych zapewne zgniotłyby jajeczko :P

    Pozdrawiam :D
    Jagoda z mrsblueberry3.blogspot.com :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny kursik!
    Dużo starej muliny zalega mi w szafie, więc takie jaja byłyby idealnym rozwiązaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow niedługo biorę się za takie cuda :) chce zrobić coś w stylu "cotton ball" na okno tyle ze zamiast kul - jajeczka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam takie jajeczka w domu :) Moja mama uwielbia robić takie różności i nieraz jej pomagałam. To wspaniały pomysł na piękne jajeczka do koszyczka :)
    Pozdrowionka sobotnie :) Miłego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne inspiracje, Twoje wielkanocne jajeczka są łatwe do wykonania i efektownie wyglądają, fajny kursik stworzyłaś - to dobry pomysł by zachęcić innych do zrobienia sobie oryginalnych, świątecznych ozdób.
    Serdecznie pozdrawiam :-)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne są te ozdoby :-) Za każdym razem jak do Ciebie wchodzę to jestem pod wielkim wrażeniem :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super są te pisanki ! Pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak to pięknie wygląda :) Bardzo chciałabym mieć czas na takie ozdabianie jajek :) Pomysły są super :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z cekinami wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda przepięknie! Ja w tym roku nie będę miała wielkanocy, ale mam nadzieję w przyszłym roku sobie odbiję na ozdobach :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda fantastycznie, chociaż ja nie mam kompletnie ani zdolności ani cierpliwości do takich plastycznych rzeczy, ale zawsze uwielbiam obserwować, gdy trwają prace ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczne wykonanie, podobają mi sie wszystkie :-) Udanej niedzieli :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ładne :)
    To pierwsze najbardziej przypadło mi do gustu - kolory bardzo moje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczne jajeczka, trudna wybrać najpiękniejsze - razem fajnie się komponują.
    Ściskam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Urocze i bardzo dekoracyjne jajeczka:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ostatnio byłam w sklepie typu "szwarc, masło i powidło" i z przerażeniem obserwowałam dwie panie, które dosłownie wyrywały sobie takie styropianowe jajka/króliki/kurczaki z rąk. Rozdzielił je dopiero taki sporych rozmiarów pan. One wyglądały, jakby były w jakimś amoku.
    Chyba teraz jest spora moda, na tego typu dekoracje, bo ludzie jak widać dosłownie się o nie biją.

    OdpowiedzUsuń
  17. śliczne wszystkie! owijane mulinką sama wykorzystywałam wiele razy plus do tego np. haft krzyżykowy. Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczne te kwiatkowe cekiny. Całość wygląda pięknie i oryginalnie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jakie cudowne jajka Ci wyszły, bardzo podobają mi się ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Hej, świetny blog! Jajka jak malowane :)) Ja też muszę pomyśleć o jakiś diy na święta, bo czasu coraz mniej :)

    OdpowiedzUsuń
  21. nigdy nie pomyślałabym że to takie proste a efekt jest super :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Moja siostra uwielbia takie styropianowe jajka przyozdabiać :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Akurat do ozdabiania cekinami nie mam cierpliwości ale owinięte muliną wyglądają super :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny pomysł! :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  25. Swietny kursik sliczne jajeczka. Mój faworyt to turkus.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ale śliczne, zwłaszcza ta pierwsza :) Ja nie mam takiego talentu.

    OdpowiedzUsuń
  27. bardzo fajny pomysł :) jaka wyszły świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. To z kwiatuszkami urzekło nas najbardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Piękne, choć nie na moją cierpliwość i zdolności manualne, ale pewnie za parę lat będę zmuszona się podciągnąć :P

    OdpowiedzUsuń
  30. Jakie ładna :) Ta żółta najbardziej mi sie podoba :) W przyszłym roku takie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń