czwartek, 6 kwietnia 2017

Jak zrobić kartkę wielkanocną - krok po kroku

Cześć!
Wielkanoc zbliża się wielkimi krokami, dlatego postanowiłam zrobić kilka wielkanocnych kartek dla bliskich. Was również zachęcam do tego, by zrobić w tym roku szybką i łatwą kartkę samemu, zamiast kupować w sklepie. Obiecuję, że nie zabierze wam to wiele czasu a efekty na pewno Wam się spodobają. Przedstawiam wam szybką instrukcję jak zrobić kartkę wielkanocną z użyciem podstawowych materiałów, które każdy ma w domu.
Jeśli jesteście ciekawe jak zrobić takie urocze kartki wielkanocne to zapraszam do dalszej części wpisu!

jak zrobić kartkę wielkanocną

Co będzie potrzebne by zrobić kartkę wielkanocną?


jak zrobić kartkę wielkanocną

1. Kartka z bloku technicznego
2. Kolorowy papier, lub papier we wzory - ja wybrałam taki we wzory, ponieważ mam ich sporo i bardzo lubię taki efekt, ale zwykły papier kolory również będzie ładnie się prezentować.
3. Sianko do dekoracji
4. Klej
5. Nożyczki
6. Pędzelek - przyda się do nakładania kleju, można go pominąć, jeśli wybierzecie klej w sztyfcie.

Jak zrobić kartkę wielkanocną - instrukcja 


jak zrobić kartkę wielkanocną

1. Na początek wycinamy z bloku technicznego bazę o wymiarach 12,5cm na 25 cm. Będzie to podstawą naszej kartki. Tak powstały pas papieru zginamy w połowie na długości, by wyszła nam baza kartki 12,5 cm na 12,5 cm. Teraz przygotowujemy sobie pasek papieru o wymiarach 4 cm na 12,5 cm, będzie to ozdoba naszej kartki.

Następnie z bloku we wzory (lub bloku kolorowego) wycinamy:
- kwadrat o wymiarach 12 cm na 12 cm
- prostokąt o wymiarach 3,5 cm na 12 cm

jak zrobić kartkę wielkanocną


2. Teraz naklejamy kwadrat papieru we wzory na przednią stronę naszej kartkowej bazy.

jak zrobić kartkę wielkanocną


3. Prostokąt, który wycięliśmy z papieru we wzory naklejamy na prostokąt z bloku technicznego.

jak zrobić kartkę wielkanocną


4. Teraz, kiedy te dwa elementy mamy gotowe przyklejamy prostokąt poziomo na środku naszej kartki (tak jak na zdjęciu).

jak zrobić kartkę wielkanocną


5. W tym kroku wycinamy z białego papieru technicznego kształt w kształcie jajka. Możemy pomóc sobie wzorem - drukując go i wycinając po liniach. Takie wzory łatwo znajdziemy w Internecie.

 Teraz przygotowujemy sobie centymetrowe paski papieru we wzory. Tniemy ją na różną długość, jednak nie mniejszą niż szerokość naszego jajka.

jak zrobić kartkę wielkanocną


6. Teraz całe jajko smarujemy dokładnie klejem. Ja do tego celu używam pędzelka, ale równie dobrze możemy użyć kleju w sztyfcie.

jak zrobić kartkę wielkanocną

jak zrobić kartkę wielkanocną


7. Paski papieru naklejamy od góry jajka do dołu. Po przyklejeniu wszystkich mocno dociskamy i czekamy kilka minut, zanim klej wyschnie.

jak zrobić kartkę wielkanocną


8. Kiedy mamy pewność, że klej jest już suchy, odwracamy jajko na drugą stronę i odcinamy zbędne kawałki papierowych pasków. Chcemy uzyskać kształt naszego jajka.

jak zrobić kartkę wielkanocną


9. Kiedy jajko już jest wyrównane, niepotrzebne paski odcięte - odwracamy jajko na drugą stronę i przyklejamy sianko. Robimy to dookoła naszej pisanki. Chcemy żeby wyglądało to tak, jakby nasze jajko na nim leżało.

jak zrobić kartkę wielkanocną


10. Po przyklejeniu sianka wyciskamy na nasze jajko dużo kleju i przyklejamy całą ozdobę na samym środku kartki. Mocno dociskamy i czekamy, aż klej wyschnie i elementy naszej kartki wielkanocnej się połączą. Ja w tym celu przyłożyłam kartkę grubą książką na parę minut.

jak zrobić kartkę wielkanocną


11. Ostatnim krokiem, by zrobić kartkę wielkanocną jest przyklejenie adekwatnego napisu. Ja swój napisałam w Wordzie a potem wydrukowałam i wycięłam. Możecie również użyć gotowych naklejek, lub napisać go odręcznie. Teraz kartka jest już gotowa!

jak zrobić kartkę wielkanocną


Podobają wam się takie kartki? Robicie kartki wielkanocne same? Jeśli tak to zachęcam Was do spróbowania i zrobienia podobnej kartki wielkanocnej własnoręcznie. Moim zdaniem prezentują się naprawdę fajnie. 
Do następnego wpisu!

Zobacz też:
Scrapbooking - kartka urodzinowa

34 komentarze:

  1. Piękna kartka, ale z moimi zdolnościami pozostają mi tylko gotowce lub mms-y ;)
    Ślicznie ja zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedy ty znajdujesz na to czas :)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się czasami po prostu znaleźć czas dla siebie i zrobić coś, co lubię :)

      Usuń
  3. Przepięknie to wygląda,w weekend spróbuję taką zrobić <3

    OdpowiedzUsuń
  4. W weekend będę robiła! Przydadzą mi się takie inspiracje :) W poniedziałek najpóźniej muszę wysłać moje karteczki, aby doszły na Wielkanoc do rodzinki i przyjaciół.
    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że trochę zainspirowałam :) Takie ręcznie robione kartki są bardzo fajnym prezentem dla bliskich :)

      Usuń
  5. Nie wiem czy z moimi zdolnościami manualnymi bo to wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyszło bardzo fajnie! Czasem jak czytam takie wpisy, to żałuję, ze porzuciłam scrapbooking. A to sianko... to chyba rafia jest co? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) No to zachęcam cię do scrapbookingu :D Haha, szczerze nie wiem, pewnie masz rację z tą rafią :D Była w jakimś prezencie albo bukiecie (a że ja chomikuje takie rzeczy...) i zawsze nazywam to "siankiem" ;P

      Usuń
  7. Karteczki są znakomite, proste i łatwe do wykonania a przy tym eleganckie i efektowne - bardzo mi się podoba Twój pomysł - można tu również wykorzystać różnego rodzaju ścinki, które często zostają z poprzednich prac ;-))). Kursik przygotowałaś bardzo szczegółowo, na pewno wiele osób zachęci do świątecznego kartkowania. Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę Ci zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych, pełnych wiary, nadziei i miłości. Radosnego, wiosennego nastroju,serdecznych spotkań w gronie rodziny i wśród przyjaciół oraz wesołego Alleluja!

      Usuń
  8. Świetny kursik! Karteczki eleganckie i oryginalne! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super ta kartka i wg Twojego opisu wcale nie jest tak trudna do wykonania;) Ja kiedyś robiłam parę ręcznie robionych kartek świątecznych, ale na Boże Narodzenie, może spróbuję swoich sił i teraz;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładne te Twoje karteczki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Prześliczne! Nic tylko gapić się w nie godzinami :)

    OdpowiedzUsuń
  12. piękna kartka :) profesjonalne wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ładnie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo, bardzo mi się podoba :) Śliczna kartka :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie tworzę nic z papieru, ale z przyjemnością oglądam Twoje dzieła. Piękną kartkę i fajny kursik przygotowałaś. :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  16. Teraz mi się nie przyda, ale pomysł fajny. :)

    OdpowiedzUsuń